fredag 18 januari 2013

Det gånga året

Jag känner att klyschan "bättre sent än aldrig" passar sig bra in i det här inlägget. Eftersom det har blivit ett nytt år tänkte jag köra med något så oväntat som en årsresumé. Vi tar det för enkelhetens skull i kronologisk ordning:

Januari:
Det var kallt, och som alla svenskar i januari sitter man mest instängd i sin stuga. Viggo lärde sig åka skridskor och var tokig i farfars skoter.





Februari:

Jag kan inte påstå att jag minns något särskilt, barnen hade dock det traditionella skidloppet.


Mars:

Underbara mars, äntligen ser man ljuset i tunneln. Äntligen börjar man ana att snön snart nog kommer töa bort och man längtar efter lukten av grus. Månaden bestod av mycket plugg, spelande av spel och pärlplatsläggning. Tommy åkte till Scottland och jag och barnen hade en långhelg full av kvalitetstid.





April:

Man kunde äntligen gå promenader på bar mark och barnen kunde cykla. Alla tjocka kläder slapp man för att vara ute och leka. Påsken var trevlig och lika så sista april som självklart var given vid "vår" brasa.








Maj:
Tilde fyllde år, jag och Tommy åkte till New York. Vi hade det helt klart toppen, på alla sätt och vis, ja förutom när vi inte hittade ut från Central Park då. Men vi hade inte






Juni:


Första året i högskola avslutat. Nytt sommarjobb och midsommar i Växbo.





Juli:
Vi åkte till Oslo, hade mysiga dagar med fiske, besök på norsk teknisk museum, vilket verkligen rekommenderas, och annat. Vi var på bröllop om min syster kom hem till Sverige efter ett x antal år.










Augusti:

Vi umgicks med syster och hennes respektive innan de for hemåt igen. Vi köpte en båt (jag vet fortfarande inte riktigt hur det gick till) och trots att jag arbetade och sommaren bjöd på en väldigt dåligt väder så fick även jag en heldag på stranden.





September:

Viggo fyllde år. Vi la om schemat på förskolan och vips så fick vi en ledig dag mitt i veckan. Otroligt nöjd med det beslutet.

Oktober:

Det märktes väl att V mådde bra av hans ledighet mitt i veckan. Han fick lugna onsdagar som bestod av spelande av spel, lek och utflykter. Vi tog en tur med gammelmorfar och M till bolletjärn och grillade korv och tittade i tomtens stugor. Jag färgade håret rött för att bättre smälta in i omgivningen och den första snön föll.





 
November:

Vi började med renovering av hallen, helt fel månad för renovering av hall. Rekommenderas inte. November är årets helt klart värsta månad. Man kan känna sig lite si sådär just denna månad.



December:

Nu talar vi om en månad med ljus, julen räknas in. Jag har aldrig tidigare i mitt liv längtat efter julen, men nu gör jag verkligen det. Dessutom blev renovering av både hall och Tildes och Viggos rum klart, precis som planerat. Dessutom firade jag och mannen i mitt liv nyårsaftons dag i backarna i Järvsö, fruktansvärt roligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar