lördag 2 juni 2012

De dagarna

Ibland kommer de. De dagar då allt är självklart, då alla bitar faller på plats och verkligheten blir så simpel. Ikväll är en sån kväll. Musiken vibrerar i hörselpluggarna i öronen och musiken jag spelar kan ha en liten pjäs med i spelet om varför jag ser allt så klart. Men visst, även om allt just nu känns lätt och glasklart, finns fortfarande det där lilla mörka spöket som bor i min ryggrad. Ja precis det är inte så att han bor på ena axeln. Jag har inte en ängel och djävul på mina axlar, utan jag har mer ett spöke längs med hela ryggen som gör att jag alltid måste titta bakåt innan jag kan ta ett steg framåt.



Min sommar kommer högst troligen bestå av det som kan ses på bilden ovan.Vad gör man inte för mannen man har valt att spendera sitt liv med. Bilden illustrerar hur vi sitter på en landvägen mitt ute i ingenmansland och tittar efter björnar. Dock såg vi inga utan på bilden står det istället en älg. Kan du inte se älgen som syns så klart och tydligt behöver du högst troligen skaffa glasögon, alternativt införskaffa dig en bättre dator med en bättre zoomeffekt.

1½ dygn kvar till tenta, borde man plugga nu egentligen? Hur ser studentkodarna ut? Jag har fortfarande inte förstått det där med tentaplugg, vad har man då gjort alla andra veckor under kursen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar