torsdag 10 maj 2012

Eftermiddag och dag 4.

Nu är det färdigpluggat den här eftermiddagen för mig. Tommy har vart i söderhamn med hans jobb idag och kom därför hemma lite tidigare. Därav var han och hämtade barnen på dagis och nu är alla hemma. Eller barnen springer ute och leker. I helgen ska projekt hall på övervåning få sig en skjuts framåt igen. Åh vad jag känner att jag vill att dygnen ska ha fler timmar än vad de har.

Dag 4 i New York var en söndag, vi vaknade och hade fortfarande ont sen allt gående, jag tror vi har gått flera mil den här resan och då överdriver jag inte ett dugg. Vi började iaf dagen med frukost på starbucks och sedan tog vi en tunnelbana till central park. Gick runt i den övre delen av parken runt vattnet för att sedan se mer av uptown och vi letade även upp ett bakeri för att köpa med oss cupecakes och macrons till parken, eller ja, jag köpte en cupecake och en macaron och tommy en panini eller nått sånt, kommer inte ihåg vad han köpte. Tog med oss vårt fika och kaffe med mjölk, som skulle kunna beskrivas som varmt vatten med mjölk och en droppe kaffe. Jag förstår nu varför det svenska caféet FIKA i NY har beskrivningen espressocafé.


Vi tog oss förbi Guggenheim och vidare till The Met, gick även in i The Met men då vi hade en viss stress över oss för den sista dagen valde vi ut några gobitar från The Met att se. Om man ska till NY kan jag verkligen rekommendera The Met, finns massvis med intressant att se.










 Det är nånting med New York och att ha glipor på två cm på toaletten. Mycket obehagligt. Dessutom förstår jag inte anledningen till att många toaletter sitter 15-20 cm från golvet. Jag vet faktiskt att det inte bara bor dvärgar i USA.








 Central park var helt oemotståndligt underbart. Rekommenderas starkt. Absolut inte överskattat utan helt underbart. Efter central park tog vi tunnelbanan ner till Greenwich och strosade omkring, underbart.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar