lördag 24 mars 2012

Plugg

Sitter i Gävle och ska precis börja den intensiva plugg-söndagen! Imorgon 9.00 är den tentadags, därav mår jag inte så bra. En salig blandning av magont, halsont och illamående, precis som det ska vara kanske. Vet egentligen inte varför jag mår dåligt före en tenta, jag tror absolut att jag kommer klara den och ändå känner jag mig stressad och otroligt nervös. Jag tror på nått sätt att det är kontrollbehovet som finns i mig som gör att jag mår dåligt, för även om jag tror att jag klarar tentan så är det ett faktum att jag inte vet vilka frågor som kommer eller vilket betyg det är jag kommer få, känslan av att inte veta vad som komma skall är frustrerande.

Annars är det underbart att jag åkte till Gävle igår kväll och hade chansen att verkligen sova ut idag, vaknade till flera gånger och somnade om. När jag till slut vaknade och kände att nu kan jag inte somna om längre tittade jag på klockan som visade 6.40. Typiskt. När man väl har chansen att sova vaknar man samma tid ändå.;) Men inatt har jag åtminstone sovit fritt utan massvis med ben och armar som slår till en lite nu och då.;)

Nu ska jag slå upp böckerna och plugga så jag blir förtjänt av en liten promenad mitt på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar