tisdag 6 mars 2012

Tisdag

Jag har inte mått bra de senaste dagarna, jag har haft fruktansvärt ont i magen. Började som magkatarr men gick över till jag vet inte vad. Jag känner mig bättre nu vilket är positivt. För imorgon ska jag dricka vin och bowla med Emma och Cattia.

Något mer positivt är att jag idag har lyckats tagit mig genom ett mastigt kapitel i en av mina kursböcker. Verkligen ett tråkigt kapitel! När det tråkiga kapitlet dessutom är skrivet på engelska är det ännu lättare att tappa intresset. Jag läser litteraturen men mina tankar försvinner iväg på allt annat. Någon som har något tips för hur man ökar sin takt och energi att läsa på engelska? Tänkte köpa skönlitterära böcker på engelska till sommaren för att öva upp lästakten. Någon mer som har något tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar