söndag 4 mars 2012

Presentation

Jag gör det, jag skriver en presentation. Jag tycker egentligen inte om presentationer i skriftlig form. De ger bara kall fakta publicerad helt subjektivt och säger egentligen ingenting om personen i fråga. Men för att mina medmänniskor ska veta vem jag är när jag är inne på deras sidor och kommenterar passar det med en presentation.
 
Det här är alltså jag. (Som sagt jag är usel på presentationer). Jag heter Anna och är 25 år, bor i en liten stad i mitten av Sverige. Har två underbara barn, Tilde snart 6 år och Viggo 3år. Det största anledningen till att jag har funnit intresset för att blogga igen är för att jag har gått från mitt arbete som bestod av en arbetsvecka på +40 timmar där jag alltid hade någon att prata med till heltidsstudier på distans, om drygt två år är jag utbildad ekonom.

Denna övergång har varit påfrestande för mitt kommunikativa sinne. Jag spenderar numer dagarna i ensamhet hemma med studieböckerna. Därför behöver jag skriva för att ventilera mig, därav uppkomsten till bloggen.

Vad skriver man mer utan att sätta etiketter på sig själv?

Jag har inga problem med att tycka annorlunda än någon annan, inga problem med att ställa följdfrågor och inte heller har jag problem med att fråga ut om trovärdigheten i någons påstående. Detta görs dock aldrig för att provocera, utan för en uppriktig undran av hur andra människor tänker.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar