torsdag 26 april 2012

En sån där dag.

Ibland har man sådana dagar att man känner att plugget är helt värdelöst, man sitter med böckerna men ingenting går in, man lyssnar på föreläsning men förstår inte sammanhangen, man försöker räkna ut och förklara de uppgifter man har men undrar om det ens är rätt uppgifter till kursen man har fått? Sådana dagar vill man bara gå och lägga sig i sängen och dra täcket över huvudet, eller säga upp sig från studierna och leva som en fri fågel istället. Man tänker på vad lärarna har sagt .."Studier lönar sig inte" och undrar, för vems skull gör jag egentligen det här?

Jag kommer alltid tillbaks till samma svar i slutändan. Jag tror att jag skulle ångra mig i framtiden otroligt mycket om jag inte hade studerat vidare. Jag har ingen aning om vad jag tänker jobba med efter studierna men jag vet att studierna ändå ger mig mycket. Studier är ett väl investerat humankapital även om det i det långa loppet inte alltid lönar sig inkomstmässigt.



Idag längtar jag till baka till externredovisningen, tänk vilken underbar kurs, den var hur enkel och logisk som helst. Bara en sådan sak som att litteraturen var på svenska och boken helt i chockrosa! Nu har min kafferast tagit slut. Ska lyssna mig igenom föreläsningen igen nu och se om jag blir klokare. Annars går jag nog och gräver ner mitt huvud i närmaste sandlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar