söndag 15 april 2012

Söndag

Barnen och mannen är ute och leker så att jag skulle få lugn och ro att sitta inne och plugga. Nu skulle man mot förmodan kanske kunna ifrågasätta mig lite varför jag nu sitter och skriver i bloggen om det nu var plugga jag skulle göra när resten av familjen blev utkastad. Men för er vetskap vill jag bara berätta att jag nyss har läst ut kapitlet jag skulle läsa när de var ute och hinner jag så tänker jag även lyssna mig genom en föreläsning. Dock var föreläsningen inte planerad aktivitet att göra denna söndag därav kan jag med gott samvete ägna ett par minuter åt bloggen.

Igår var vi på 25-års kalas, blev bjuden på onödigt gott fikabröd, för gott för att motstå det vill säga och grillat. Och eftersom vi alla är miljömedvetna människor serverades det självklart närproducerat kött, t.o.m så pass ekologiskt och närproducerat att grillmästaren själv hade skjutit älgen. Man skulle kunna tro att efter fikat mitt på dagen och senare middagen av det grillade att det inte fanns rum för mer föda. Men att smygfika en till kaka och en bit tårta efteråt gick alldeles galant det med. Trevligt var det tyckte både vi vuxna och barn. Tack för det L & M.

Jag ska erkänna en sak och berätta att jag inte bara har studerat och lagt tid åt bloggen den här förmiddagen, utan jag slösurfade säkert i 5 min innan jag började blogga. Hamna in på ett spår av listor, och då framförallt på listor av saker man vill göra innan man dör. Jag är verkligen för listor, jag älskar listor. Jag får knappt något uträttat om jag inte för listor, oftast förs dem dock inne i huvudet på mig och korrigeras allt som tiden går. Men tillbaka till just listor över saker att göra innan jag dör. Behöver få ner saker i ord i stället för mitt huvud, dels för att det är roligt att ha en lista att boka av och kanske mest drömma om, men även för att jag ska slippa känna att det här behöver jag komma ihåg.

Påbörjar listan saker att göra innan jag dör:

1. Besöka Sydamerika, nästan vilket av länderna som helst förutom Brasilien. Vad skriver jag? Ska man ha en lista ska det vara specifika saker man bör lista, jag omformulerar mig. Besöka Peru, eller möjligtvis Argentina.
2. Tänkte här först skriva besöka Afrika, men med tanke på ovanstående överväger jag mig mer till att lista besöka någon av kustländerna under Sahara. Mycket mer specifikt, jag vet. Skärpning.

3. Bo minst en natt helst två på hotell Gästis i Varberg. (Självklart ska det då badas i Leninbadet och rökas i röksalongen (Vet dock inte om det kallas för röksalongen, kanske snarare cigarrsalongen eller något liknande))
4. Ta mig an höga höjder utan någon som helst form av rädsla.

Tänk vad skönt nu är listan påbörjad, nu kan den bara fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar